• 11 lipca 2020

Pozyskiwanie talentów do naszej firmy jest procesem ciągłym, co oznacza, że nie ma on jednego punktu początkowego i końcowego. Nie jest więc uzależnione od pojawienia się wakatu i rozpoczęcia poszukiwań do obsady stanowiska.

Poszukiwanie talentów wymaga zastosowania kreatywnych strategii i narzędzi, których zadaniem będzie przyciąganie uwagi i zainteresowania osób o znaczących kwalifikacjach odpowiadających naszej specyfice działania i kulturze organizacyjnej. Do ważniejszych można zaliczyć:

  • Angażuj pracowników. Zaangażowanie pracowników naszej firmy może przynieść dużo korzyści. Są oni najlepszą rekomendacją, której nie zastąpi wiele koszto i czasochłonnych działań. Np. odpowiednio zaprojektowane ‘Wizytówki rekrutacyjne’ (Recruitment Business Card), przekazywane przez pracowników w sytuacjach zawodowych i pozazawodowych mogą przyciągnąć zainteresowanie potencjalnych talentów. Adekwatnie do możliwości zaproponuj odpowiednią nagrodę za pozyskanie odpowiednich osób:  niekoniecznie pieniężne (choć najbardziej doceniane). 
  • Szukaj wydarzeń. Efekty przynosi identyfikacja i uczestnictwo w spotkaniach, wykładach, konferencjach, seminariach na których pojawiają się osoby będące w obszarze naszych zainteresowań . Należy pamiętać o tym, że wielu specjalistów nie poszukuje aktywnie pracy (np. nie przegląda ogłoszeń na portalach) i mogą to być jedyne miejsca w których można z nimi nawiązać kontakt. 
  • Identyfikuj miejsca w których są Twoi kandydaci.  Poszukiwanie w sieci wymaga określenia portali w których zaznaczają swoją obecność osoby o znacznym potencjale; grupa wiekowa, region, zainteresowania. Zakupienie odpowiednich fraz do identyfikacji oferty, miejsc lokowania oraz zastosowanie inteligentnej promocji Twojej firmy i stanowiska, będzie równie dobrym sposobem poszukiwań talentów. 
  • Wykorzystuj media społecznościowe. Standardowe poszukiwania na portalach typu LinkedIn, FB są powszechnie wykorzystywane przez hunterów. Ale dobra identyfikacja poprzez słowa klucze na Instagramie czy Twitterze może wskazać Ci miejsca, grupy użytkowników, gdzie pojawiają się Twoi potencjalni i z potencjałem kandydaci. 
Top