• 11 lipca 2020

Wiele osób marzy o pracy w marketingu. Na portalach ogłoszeniowych, gdy tylko pojawia się ogłoszenie związane z obszarem marketingu – wiele osób zgłasza nim swoje zainteresowanie i przesyła CV. Dlatego też znalezienie pracy w marketingu wcale nie jest łatwe.

Samo wykształcenie związane z marketingiem nie zapewni nam pracy w tej branży. Kierunki studiów typu marketing i zarządzanie czy psychologia reklamy to kierunku bardzo popularne, więc z pewnością ich ukończenie nie jest wystarczające do odnalezienia się na tym rynku. 

Co więc należy robić, aby móc związać swoją karierę zawodową z marketingiem? Z pewnością bardzo istotnym elementem jest zdobywanie doświadczenia już podczas studiów. Kierunek studiów jest kwestią drugorzędną – jeśli w trakcie ich trwania będziemy uczestniczyli w praktykach, stażach czy też współpracowali np. z agencją reklamową – pracodawcy wybiorą nas dużo chętniej niż osobę po studiach kierunkowych, ale bez doświadczenia w branży. Oczywiście nie liczy się samo „odbycie” praktyk i wpisanie ich w CV. Ważne są konkretne doświadczenia i umiejętności, których nabyliśmy w ich trakcie. 

Jeśli już mamy jakieś doświadczenie w branży, wiemy, że marketing to nasza pasja i robimy wszystko, aby się w nim rozwijać (literatura, śledzenie internetu w poszukiwaniu nowości i innowacyjnych rozwiązań) to pozwólmy, aby inni się o tym dowiedzieli. Często „zaistnienie” w internecie to klucz do dostania się do branży marketingu. Fora, blogi, inne miejsca służące wymianie informacji i wiedzy dotyczącej branży powinny być naszą codziennością.  W celu znalezienia odpowiedniej dla siebie firmy i oferty – przeszukuj portale, ale też uaktywnij się na portalach społecznościowych. Zobacz, do kogo możesz się zwrócić, aby pozyskać pracę w wybranej przez Ciebie firmie. 

Generalnie na początku ścieżki zawodowej w marketingu musisz być przygotowany na to, że istotny jest własny „wkład” w swoją wiedzę i umiejętności. Każda przeczytana książka, pogłębianie informacji i wiedzy na portalach branżowych, udział w konferencjach, praktykach, stażach czy wydarzeniach związanych z marketingiem – to Twój wkład w możliwość pozyskania atrakcyjnej pracy w tej branży.

Top